Please or Register to create posts and topics.

Kolme yötä, yksi bonari, uusi sohva

Pakko aloittaa siitä, että en ole mikään uhkapelien ammattilainen. En ole sellainen tyyppi, joka tuntee kertoimia tai seuraa live-tilastoja. Olen vaan perusjamppa, jolla on kaksi lasta, yks koira ja vaimo joka nukkuu jo yhdeksältä. Mulla on kaljamaha. Mulla on vihreä sohva, jonka nurkka on kissan raaputtama. Mun elämä on keskinkertaista ja ihanaa.

Mutta se oli viime syksynä.

Olin jäänyt kotiin, koska lapset oli mummolassa ja vaimo lähtenyt työporukan kanssa Turkuun. Mä olin ihan yksin. Ekana iltana olin niin onnellinen, että join kaljaa, tilasin pitsan ja pelasin pleikkaria puoli kahteentoista. Sit tuli toinen ilta. Ja jotenkin se yksinäisyys alkoi tuntua.

Ei missään nimessä masennukselta. Vaan sellaiselta hiljaiselta vapaudelta, joka tuntuu vieraalta. Kun kukaan ei sano mitään, kukaan ei pyydä lasillista vettä tai huuda ettei Toivo anna Tupun leikkiä sillä tiimalasilla.

Toisena iltana mä selailin puhelinta. Noh, mä olin kännissä. Ei nyt hirveästi, mutta sen verran että tuntui hyvältä. Ja törmäsin johonkin mainokseen, siis sellaiseen ”tuhansia voittoja” -tyyliseen. Normaalisti mä skippaan ne. Painan vaan pois.

Mut tällä kertaa mä ajattelin: no mitä helvettiä. Kokeillaan.

En avannut ekaa vastaantullutta. Mä vertailin ihan rauhassa. Kattelin niitä ilmaiskierroksia ja bonareita. Sit tajusin, että monissa on ehtoja ja kiemuroita. Mut yks sivusto näytti tosi selkeältä. Se lupasi jotain ihan reilua. En mä muista enää mitä, mutta se oli se tunne, että tässä ei yritetä kusettaa.

Mä rekisteröidyin. Ja sitten tapahtui jotain outoa. Mä sain vavada bonus -tarjouksen heti kättelyssä. Siis ihan suoraan, ilman että talletin mitään. Se oli sellainen "tervetuloa, kokeile meitä" -setti. Normaalisti mä luulen, että nämä on huijausta. Mut tiedätkö, mulla ei ollut mitään menetettävää.

Maksoin viis euroa. Ihan vain varmistaakseni, että se bonus aukeaa. Viis euroa on yksi kalja kaupungilla.

Ja sit se alkoi.

Mä pelasin jotain vitun yksinkertaista peliä. Siinä oli kolme rullaa, kultaa, leijonia ja timantteja. Ihan kuin olisi napannut lapsuuden peliautomaatin ja tunkenut sen puhelimeen. Ensimmäiset kymmenen pyöritystä ei tapahtunut mitään. Tai tapahtui, mä hävisin ne viis euroa. Mut en mä ollut paniikissa. Olin vaan "no niin, siinäpä se".

Mutta mun saldossa oli yhä sitä bonusta jäljellä. Se oli joku 25 euroa pelimerkkejä, joilla ei voinut nostaa rahaa ennen kuin oli kierrättänyt jotain. En mä sitä ehtoa täysin ymmärtänyt.

Toisena iltana, siis se toinen ilta kun olin yksin, mä otin pari olutta ja ajattelin kokeilla uudelleen. Istuin sohvan nurkassa, peitto jalassa, koira kuorsas vieressä. Se oli rauhallista.

Mä pyöritin ja pyöritin. Ja sit tuli pieni voitto. 34 euroa. Mä en edes ilahtunut, koska se tuntui pieneltä.

Mut sit tuli toinen. Ja kolmas. Ja yhtäkkiä mä katsoin saldoa: 270 euroa.

Siis mitä. Seis. Miten. Mä en ollut tehnyt mitään erilaista. Painelin vaan samaa nappia niin kuin robotti. Ja kuitenkin se summa kasvoi.

Silloin mä tajusin, että tää kierrätysvaatimus alkoi täyttyä. Se bonus oli tehnyt taikatemppunsa. Mä luulin että bonukset on aina huijauksia, mutta tässä vavada bonus toimi ihan oikeasti. Se antoi mulle mahdollisuuden pelata pidempään, ja se pidempi peliaika johti voittoihin.

Kolmantena iltana mä olin selvä. Olin nukkunut hyvin, syönyt puuroa, juonut kahvia. Istuin aamulla ja päätin, että lopetan. Nostan kaiken.

Mä otin ulos 512 euroa. Ihan tarkalleen. Kaikki.

Se tuli tilille seuraavana päivänä. Mä en ole ikinä aiemmin kokenut sitä tunnetta, kun katsoo pankkisovellusta ja näkee siellä ylimääräistä rahaa, joka ei ole palkkaa, ei lottovoitto, ei mikään "hei mummo kuoli ja jätti perintöä". Se oli rahaa, jonka olin saanut aikaiseksi ihan vaan istumalla sohvalla ja painelemalla.

Ja tiedätkö mitä mä tein sillä?

Mä ostin uuden sohvan. Sellaisen harmaan, pehmoisen, jossa on tilaa koko perheelle ja koira mahtuu viereen. Se sohva maksoi 499 euroa. Se on nyt meidän olohuoneen ylpeys.

Kun vaimo tuli kotiin ja näki sen, se luuli että mä olin nostanut rahaa tililtä tai myynyt mun pleikkarin. Mä kerroin sille koko tarinan. Se nauroi. Sitten se mietti vähän aikaa. Sitten se sanoi: "No ainakaan et pelannut koko palkkaa."

Mä en tiedä, sattuiko mulla vaan todella hyvä tuuri. Todennäköisesti. Mä en väitä, että tässä olisi jokin systeemi. Joku viisaus. Enemmänkin se oli oikea paikka, oikea ilta, sopiva vitutus ja yllättävän rehellinen vavada bonus .

Nykyään mä herään aamulla, kävelen olohuoneen läpi ja taputan sitä uutta sohvaa. Vaimo luulee että mä tykkään sen pehmeydestä. Mut totuus on, että se sohva muistuttaa mua aina siitä, että sillon kun kaikki muut nukkuu ja kukaan ei katso, voi ihan tavallinen tyyppi saada pienen tuuripotkun.

En uskalla kokeilla uudestaan. Oon liian fiksu tai liian pelkuri, en tiedä kumpi.

Mutta se on silti mun tarina. Se sohva on todiste.